17.3 C
Giurgiu
joi, februarie 29, 2024

Tașkent, Muzeul de Arte Aplicate

Nu poți să înțelegi un popor și...

Catedrala Înălțării și parcul „Panfilov” din Almaty

Poate nimic nu ilustrează mai bine caracterul...

Șah la rege cu nebunul

S-a dezbătut și votat bugetul. Joi. Ce...

Finalizarea lucrărilor la centura ocolitoare DN5 – Vamă

SpecialFinalizarea lucrărilor la centura ocolitoare DN5 - Vamă

La sfârșitul lunii aprilie au fost finalizate lucrările efectuate la drumul de legătură DN 5 km 60+500 – Șoseaua de Centură – Pod Prieteniei km 61+400. Traficul pe acest drum a fost deschis încă din decembrie 2021, cu căteva luni înainte de termen, acest proiect fiind unul pilot, construindu-se o cale de rulare din beton, nu din asfalt.

Drumul ajută la devierea traficului în afara localităților și, astfel, la reducerea nivelului de poluare fonică și a emisiilor de CO2. În plus, perioada de tranzit între cele două puncte ale DN5 a scăzut semnificativ, iar traficul local nu mai este perturbat de cel național și internațional.

Date tehnice:

Lungimea traseului: 5,10 km + 615.26 m (Str. Unirii)

Profil transversal (în conformitate cu Ordinul M.T. nr. 1296/2017 privind „Normele tehnice pentru proiectarea, construirea si modernizarea drumurilor”):

  • Platforma drumului: 22.10 m
  • Parte carosabilă: 2 x 7.00 m
  • Banda de încadrare: 2 x 0.75 m
  • Acostamente: 2 x 1.50 m
  • Bernă parapet conformă cu lățimea de lucru (W4): 1.30 m
  • Separator de fluxuri de circulație: 1 x 2.50 m

Structură rutieră rigidă, alcătuită din:

  • 25 cm îmbrăcăminte din beton de ciment rutier BcR 5
  • 450g/m2 geotextil
  • 27 cm piatră spartă
  • min. 30 cm fundație din balast
  • 20 cm strat de formă din pământ, stabilizat cu lianți hidraulici rutieri

Parcări: Drumul de legatură este prevăzut cu parcări pe fiecare dintre sensurile de circulație. Suprafața acestora este de aproximativ 17500 mp, 13300 mp din fiind construite din beton rutier.

Dotări:

  • Grup sanitar
  • 33 spații de parcare pentru camioane și tiruri (21.00 x 4.50 m)
  • 35 spații de parcare pentru autoturisme (5.00 x 2.50 m);
  • Post trafo

Constructorul lucrării, compania austriacă PORR CONSTRUCT, are în derulare  și lucrările aferente contractului pentru ”Modernizarea liniei CF București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră„, Lot 1: ˮRedeschiderea circulației feroviare pe podul CF peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ, contract în valoare de 472.049.303,77 lei fără TVA, finanțat din fonduri nerambursabile.

Contractul  prevede proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare, pe linia de cale ferată dintre stațiile Vidra și Comana, un traseu în lungime de 12,02 km cu 6 lucrări de artă (4 poduri și 2 viaducte).

PORR CONSTRUCT SRL a fost înființată în anul 2004 ca o filială a Grupului PORR având sediul în București și sucursale la Timișoara și Buftea avănd ca obiect de activitate costrucția de clădiri și infrastructură.

Grupul PORR are sediul la Viena și sucursale în Austria, Germania, Elveția, Cehia, România, Norvegia și Qatar. Conform datelor prezentate de companie, Grupul PORR a avut în 2021 o cifră de afaceri de 5.169,8 milioane de euro, în creștere cu 11,1% față de 2020.

Articole noi

Vezi si alte etichete:

Ultimele articole