29.6 C
Giurgiu
miercuri, iunie 19, 2024

Straturi istorice la Tașkent. Călătorie în timp

Tașkentul poate fi explorat în multiple feluri,...

„1 Mai” la Seul, Coreea de Sud

Am vizitat prima dată orașul Seul în...

„Broadway” de Tașkent

          Poate că un simptom semnificativ al...

Ne PISA(m) pe ea de carte?

Coltul carcotasuluiNe PISA(m) pe ea de carte?

Ați auzit discutându-se, zilele acestea, despre rezultatele dezastruoase ale elevilor români la testele PISA. De fapt, discuțiile aprinse ar fi trebuit să aibă loc dacă rezultatele erau bune, cu astea dezastruoase eram obișnuiți. Oricum, subiectul va dispărea din media în curând și nimic nu se va schimba în sistemul românesc de învățământ, unul care pare a fi orientat mai mult către profesori și mai puțin către elev. Rezistența la schimbare este o boală incurabilă a societății românești.
Am atașat două exemple ale unor probleme de matematică „decupate” din manuale de clasa a V-a din 1983 – „când se făcea carte, nu ca acum” – respectiv 2022, precum și  un exemplu de test PISA la matematică.
Comparațiile le puteți face singuri, însă trebuie ținut cont că problemele din manuale sunt de clasa a V-a iar testul e susținut de elevi de 14 ani iar nivelul de dificultate estimat al problemei e de 2 din 6.

Problema PISA
Problema PISA
Problema matematica clasa a V-a, 1983
Problema matematica clasa a V-a, 1983
Problema matematica clasa a V-a, 2022
Problema matematica clasa a V-a, 2022

Potrivit edupedu.ro, la matematică sunt mulți elevi care nu se descurcă nici măcar cu operații aritmetice de bază, procentul celor care nu ajung la nivelul 2 de dificultate în testele PISA 2018 fiind de 47%. De exemplu, nu s-au descurcat să compare distanța totală a două rute alternative sau să convertească prețuri din lei în valută.

Articole noi

Vezi si alte etichete:

Ultimele articole